انتشار جزئیات جدید از پرونده دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد نگاهی به زندگی و خدمات مادر علم زنان و مامایی ایران ویدئو | فراخوان ثبت نام بیمه اجتماعی رایگان ویژه مادران صادر شد + لینک ثبت نام سرطان تخمدان؛ یکی از علل شایع مرگ و میر زنان نقش مهم ماما در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ویدئو | گفتگوی آزاد با دختران در خودرو ون پلیس زنان با ورزش در میانسالی می‌توانند سال‌های بدون فعالیت خود را جبران کنند چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟ گذری بر تاریخ مامایی در ایران | قصه قابله روسی در مشهدِ یک قرن پیش ۱۵ هزار زوج مشهدی امسال در طرح «باهم» ثبت‌نام می‌شوند حواشی یک بازی و توهین به زنان کام همه را تلخ کرد | روز سیاه فوتبال سابقه شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه ۴۰ برمی‌گردد شاخصه‌های سبک زندگی مشترک از منظر امام صادق (ع) معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟
سرخط خبرها
بیان ناگفته‌های صاحبان قدرت و ثروت علیه زنان در کتاب «ناگفته‌های صورتی»

بیان ناگفته‌های صاحبان قدرت و ثروت علیه زنان در کتاب «ناگفته‌های صورتی»

  • کد خبر: ۲۲۲۹۱۰
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
جدیدترین اثر اندیشکده راهبردی سعداء با عنوان «ناگفته‌های صورتی» روانه بازار نشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کتاب «ناگفته‌های صورتی» به عنوان بخشی از خروجی‌های پژوهشی اندیشکده راهبردی سعداء در حوزه زنان، در چهار فصل کلی با عناوین ذیل به رشته تحریر درآمده است:

۱- ظلم به زنان در طول تاریخ

۲- جریان‌شناسی سوءاستفاده ابزاری از مسائل زنان از انقلاب صنعتی تا انتهای قرن بیست

۳- جریان شناسی سوءاستفاده ابزاری از مسائل زنان در قرن بیست و یک

۴- پیامد‌های آزادی زنان به سبک غربی

در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با اشاره به بیان منطق استعماری غرب نسبت به زن برای مردم بویژه جوانان فرمودند که اگر این آگاهی درون جامعه رخ دهد، باعث تغییر در تصمیم‌گیری افراد و انتخاب راه درست نسبت مسائل پیرامونشان می‌شود. کتاب «ناگفته‌های صورتی» با تکیه بر همین منطق و همچنین استفاده از مستندات تاریخی، به کنکاش در مسئله زنان در طول تاریخ پرداخته است.

این کتاب به بخشی از تاریخ مسائل زنان می‌پردازد که صاحبان قدرت و ثروت، نه تنها مایل به بیان آن نیستند؛ بلکه سعی داشته و دارند این مسائل را از نگاه مردم، بویژه دختران جوان دور نگه دارند، تا از این طریق بتوانند مسیر تامین خواسته‌هایشان را بدون مانع و مزاحمت طی کنند.

این کتاب ماحصل بررسی صد‌ها کتاب و مقاله ترجمه نشده از نویسندگان معتبر جهانی می‌باشد و نشان می‌دهد که چگونه حقوق و خواسته‌های زنان در دوران‌های متفاوت تاریخی، دستمایه سرمایه‌داران برای تشویش و گمراهی افکار مردم بویژه خود زنان بوده است و چگونه توانسته در پوشش واژه‌های زیبایی، چون آزادی، برابری، حق مالکیت و... افکار و اراده ناپسند خود را بر جوامع تحمیل کند.

همچنین این کتاب راوی نیرنگ دولت‌های متخاصم است و اینکه آنها چگونه تواسته‌اند با ترسیم تصویری متفاوت از واقعیت‌ها، افکار عمومی را با خود همراه کرده و در کشور‌های دلخواه خود مانند مصر، الجزایر، هند، فیلیپن، ژاپن و… نفوذ کنند. این دولت‌ها هرگاه که مشکلی برای حضورشان در کشور‌های مورد استعمار پیش می‌آمد، مدعی دفاع از حقوق زنان می‌شدند و با این بهانه حرکت خود را پیش می‌بردند.

کتاب ناگفته‌های صورتی که خارج از هیاهوی رسانه‌ای، با نگاهی منطقی به منطق استعمار در مسئله زنان می‌پردازد، در نهایت به بررسی نتایج این همراهی پرداخته و بیان کرده است که چه ثمراتی برای مردم بویژه زنان بعد چند سال همراهی با سبک زندگی غربی و استعماری به بار نشسته است.

اگر اهل مطالعه تاریخ می‌باشید، اگر دوست دارید با پشت‌پرده‌های مسائل زنان آشنا شوید و اگر اهل درس گرفتن از تجربه‌ها می‌باشید، خواندن این کتاب به شما توصیه می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.